Østbyens ABC

Østbyens ABC


Østbyens Børnehus, Østergade 87, 6580 Vamdrup, Tlf. 24 60 89 50

Åbningstider:

Mandag-torsdag 6.15-16.45

Fredag 6.15-16.00


                                  

                                                    

A.

Aflevering og afhentning

Husk altid at sige goddag og farvel til en voksen i gruppen, så vi ved, at Jeres barn er kommet og gået. Vi hjælper gerne ved aflevering, så lad os vide, hvis I har brug for hjælp.

Aktiviteter.

Vi er en aktiv institution med mange aktiviteter, der lever op til vores logo ”Østbyens Børnehus, et aktivt valg”.
Udegruppe, gymnastik i hallen, svømning, cykeldage, udflugter og Koloni er ting dit barn vil blive tilbudt i Østbyens Børnehus.
Vi veksler mellem frivillige aktiviteter, og aktiviteter barnet skal deltage i.

Alkohol.

Det er ikke muligt at hente og bringe et barn alkoholpåvirket. Denne information er vigtig at videregive til andre omsorgspersoner, der henter og bringer barnet.  Da personalet ikke kan skelne mellem lugten af en eller flere genstande, håber vi, at alle vil respektere denne regel, som ellers kan sætte alle i en uheldig situation.

Arrangementer.

Bestyrelsen inviterer en gang om året til en familiedag. Denne dag opfordrer vi alle til at deltage i.

Vi inviterer til arbejdsaften på legepladsen en aften om året. Det er af stor betydning, at vi kan hjælpe hinanden med at opfriske legepladen på denne arbejdsaften.

B.

Bedsteforældredag.

Alle grupper afholder en årlig bedsteforældredag. Spillopperne i marts. Spirrevipper, Krummer og Krudtugler i Maj-juni. Invitationerne udleveres til forældrene, som herefter har ansvaret for, at videresende/give dem til de bedsteforældre barnet kan invitere.

Beskeder.

Der er mulighed for at skrive korte beskeder på gruppens tavle. Mere personlige beskeder gives til personalet. Ved fridage og sygdom sendes SMS til gruppens eller børnehavens tlf. Husk at skrive årsagen til, at barnet ikke kommer (fri eller f.eks. hvilken sygdom). Disse SMS beskeder besvares ofte kun med OK.


Bestyrelsen.

Bestyrelsen er sammensat af fire forældrevalgte repræsentanter og en personalerepræsentant samt to suppleanter. Der afholdes ca. fire årlige bestyrelsesmøder. Der forefindes et billede af bestyrelsen ved begge vores indgange.

Bleer.

Skal medbringes hjemmefra. Når barnet skal være ble fri sker det i samarbejde mellem barn, forældre og institutionen. Vi forventer at der potte/wc trænes med alle børn over tre år. Børn over tre år kan ikke benytte bodystocking da de dermed ikke kan være selvhjulpne.

Børneattest.

Vi indhenter børneattest og straffeattest ved ansættelse af personale i Østbyens Børnehus.

Børnehusets historie.

Er bygget i 1975 af Y´mens klubben som en selvejende institution, og har siden 2013 været en privat institution. I 2017 udvidede vi institutionen med 13 vuggestue pladser. Vi modtager op til 75 børn og heraf max 15 vuggestuebørn.

C

Cykelparkering.

Det overdækkede cykelskur er tiltænkt de børn, forældre og personale der cykler dagligt. Se cykeldage herunder.

Cykeldage.

I børnehaven arrangeres der cykeldage. Disse annonceres på gruppens tavler. Barnets cykel må parkeres langs børnehavens indgangs mur inde på legepladsen. Husk cykelhjelm. Der kan arrangeres cykelture for de store børn uden for børnehaven. Dog skal barnet have lært, at cykle uden støttehjul, før det kan deltage på disse ture. Det er personalet der vurderer om barnet er parat til at deltage i disse ture.

D

Drikke.

Vi indkøber mælk til alle børn til morgenmad og frokost. Resten af dagen serveres der vand.
Der serveres vand for børn under 1 år evt. mælkeerstatning hvis det aftales med køkkenet.
Børnehavebørnene kan drikke vand i køkkenet, da vandhanen i børnehøjde kun indeholder koldt vand. I sommertiden må børnene gå ind og drikke vand i legeplads tiden.
Børnehavebørnene må gerne have en lille drikkedunk i deres garderobekasse til tur og svømmedage. OBS. I skal selv fylde, tømme og rengøre dem.

Dokumentation.

Vi dokumenterer vores arbejde med børnene på mange måder. Vi ligger billeder på intra for hver gruppe med jævne mellemrum. Derudover kan vi vise billeder på skærmen i børnehavens garderobe f.eks. efter en udflugt. Barnet har en mappe, hvor vi gemmer tegninger, sange, opgaver og billeder. Vi udstiller løbende børnenes kreative værker på vægge og i montren i garderoben. Efter hvert læreplanstema har vi en dokumentations væg i køkkengangen.

Eftermiddags mad.

Børnehuset har en eftermiddagsmadordning for alle børn. I børnehaven betales der 100 kr. pr. måned til denne ordning gennem jeres forældrebetaling. Vi serverer frugt eller grønt, brød og vand hver dag ca. kl. 14.00-14.30. I vuggestuen er det med i madordningen.

Elim.

Ca. 7 gange om året besøger nogle af vores børn plejehjemmet Elim. Børnene synger for de ældre og laver f.eks. simple motorik aktiviteter. Et samarbejde vi syntes både børn og ældre har glæde af.

F.

Ferie.

Feriemelding foregår på intra på de ferieblanketter vi sender ud og vi vil bede Jer om at udfylde skemaet i god tid og inden seneste svardato. Dog skal ferie uden for skoleferier meddeles til personalet. Det er vigtigt at I afgør med Jer selv, om I har brug for pasning eller ej da vi afpasser vores ressourcer efter det antal børn der er tilmeldt. I tilfælde af, at der er dage hvor der er meget få tilmeldte, henvender vi os til Jer om I alligevel ønsker barnet passet.
Husk at et barn har lige så stort et behov for ferie som voksne.

Fodtøj.

I vuggestuen må der kun bruges inde sko, forældre og andre der henter og bringer børn må ikke gå ind med fodtøj på pga. hygiejne, da børnene leger på gulvet.

Forældrekaffe.

Et par gange om året inviterer vi til forældrekaffe. Dette er en god mulighed for at møde og snakke med de andre forældre.


Forældremøde.

Hvert år i november afholdes forældremøde/generalforsamling med valg til bestyrelsen. På disse møder aftales lukkedage for det kommende år og hver 2. år skal der afstemmes om madordning for børnehavebørnene. Der er ofte et aktuel emne som tages op på disse møder.

Forældresamtaler.

Ca. tre måneder efter barnets opstart, tilbyder vi en forældresamtale. Alle Spillopper tilbydes en skoleparathedssamtale i efteråret før skolestart.
Der er altid mulighed for at aftale en samtale, hvis I eller vi har brug for det.

Foto.

De billeder vi tager af børnene ligger på Intra. Der er ok at gemme billederne til eget forbrug, men billeder må ikke deles med andre f.eks. på facebook. Vi tager ikke billeder når vi kommer på besøg i private hjem, det er Jeres egen opgave, men her er det vigtigt, at I ikke ligger billederne offentlige steder, når der optræder andre end Jeres eget barn på billedet.

Fotografering.

I starten af efteråret kommer en fotograf og tager portræt foto og gruppebilleder af alle børn. Fotosedler udfyldes og afleveres senest dagen før fotodagen. Det er frivilligt om man ønsker at købe billederne. Det er vigtigt, at alle børn er til stede på fotodagen, af hensyn til gruppebillederne.

Friplads.

Der kan søges økonomisk friplads, betingelser og ansøgningsskema findes på Kolding kommunes hjemmeside.

Fødselsdage.

Når børnene fylder et, to, tre og fem år fejrer vi fødselsdagen i Børnehuset. Forældrene må medbringe hvad barnet har lyst til at dele ud. Dog med hensynstagen til, at det skal være sundt og mættende hvis det udgør frokosten. Drikkevarer må ikke medbringes. Vi serverer vand eller mælk. I vuggestuen modtager vi ingen søde sager.

Når barnet fylder fire år har i mulighed for at invitere børnegruppen hjem til fødselsdag. Gruppestørrelserne kan variere imellem 12 og 22 børn. Invitation til fødselsdag skal aftales med personalet i god tid. Vi modtager ikke slikposer til fødselsdage.

G.

Garderoben.

Det er Jeres ansvar, at barnets garderobeplads er ryddet op når i går hjem. Tøj skal hænge op og sko skal stå på hylden af hensyn til rengøringen. Garderoben skal tømmes hver fredag pga. rengøring, kun den blå/sorte kasse må stå tilbage. Før skoleferierne skal den blå kasse tages med hjem, hvor indholdet tjekkes og tilpasses størrelse og årstid.

Glemt tøj.

I Garderoben er der en kasse med glemt tøj.

H.

Hjemmebesøg.                                                                                                  

Inden et barn starter i børnehave, har vi et tilbud om, at der kan komme en pædagog på hjemmebesøg. Formålet med besøget er, at barnet kan møde pædagogen på hjemmebane, høre om barnets vaner og behov, og at pædagogens oplevelser kan hjælpe til samtale emner i opstarten. I vuggestuen tager vi ikke på hjemmebesøg, men holder en opstartssamtale i vuggestuen.

Hjemmeside.

Besøg Børnehusets hjemmeside www.ostbyens.dk

Hygiejne.

Vi har fokus på hygiejne, da vi ønsker et lavt sygefravær hos børn og voksne. Der forefindes håndsprit rund omkring i huset. Vi forsøger at lære børnene at hoste i sit ærme i stedet for i hånden, hvor bakterierne straks overføres til det man rører ved.

I.

Informationer.

Det er vigtigt dagligt at følge med på gruppens informationstavle. Der findes endvidere en kalender på intra med fælles arrangementer og ude gruppe datoer.

Der udsendes et Nyhedsbrev på Intra ca. en gang om måneden.

Inklusion.

Der er ud fra dialog grupper på et forældremøde lavet følgende inklusions politik:

Hvordan er I gode rolle modeller i samspillet med jeres børn, og Jer voksne imellem?
- ingen negativ snak om andre børn, forældre el. personale i barnets påhør.
- være med til at hjælpe andre børn.
- sige hej til hinanden.

Hvordan kan i bidrage til inklusion/fællesskab i afl./og hente situationer?
- være glad, sige godmorgen/farvel, vi ses i morgen.
- ikke kun se sit eget barn.
- snakke med de andre børn og forældre.

Hvordan bidrager I, i fritiden til Jeres barns samspil i fællesskabet og dannelse af venskaber?
- gå til fritidsaktiviteter, noget at være sammen om.
- lege aftaler på kryds og tværs.
- deltage i børnehavens arrangementer.

Intranet.

Ved barnets start i institutionen udleveres en adgangskode til vores intranet. Det er vigtigt at logge på i løbet af den første uge barnet går i institutionen.

Indmeldelse.

Der findes indmeldelses blanketter på vores hjemmeside eller de udleveres i børnehuset. Indmeldelsesdatoen gælder fra den dag vi modtager blanketten og en ansat underskriver den.
Børnene tilbydes plads ca. tre måneder før opstart. Vi har i perioder lang venteliste og opfordrer til at skrive barnet op lige efter fødsel.

K.

Kartotekskort.

Første dag i institutionen skal der afleveres et kartotekskort med kontaktoplysninger. Hvis der er ændringer til kortet, er det vigtigt at komme på kontoret med ændringer. Der er også kontakt oplysninger på intra, men dem har vi ikke tid til at finde frem ved sygdom eller uheld, så derfor husk at opdatere på kontoret.

Klager.

Da vi er en privat institution skal klager rettes til bestyrelsen. Dog vil vi gerne have klager direkte til rette person. Der er også altid mulighed for at gå til ledelsen med sin klage.

Koloni.

Børnehaven tager på koloni hvert år i august på Grænseborgen ved Hejls (de tre sidste hverdage inden den sidste hele weekend i august måned). Børnehaven er lukket eller udlånt til dagplejen i disse tre dage. Vi håber hvert år, at få alle børn med på koloni. Da alle børnehavens ansatte er med på koloni, er der ikke mulighed for pasning i børnehaven i disse dage. Dog vil vi gerne have en dialog om de børn der er startet den 1. august.
Der udleveres en kolonifolder lige efter sommerferien.

Kostpolitik.

Vi har en lille folder med kost politik, trivsel, bevægelse og alkoholpolitik. Denne udleveres ved opstart i børnehuset.

Kirke.

Hvert år i december inviterer vi alle forældre i kirke til årets krybbespil hvor de yngste synger i kor og de ældste børn opfører krybbespil.

Kørsel.

På kartotekskortene har i afkrydset om Jeres barn må køre i privat bil. Vi kan i tilfælde af en ulykke transportere barnet i vores egen bil til lægehuset, I vil blive ringet op og bedt om at møde os dernede.

Vi har lejet en lille 9 personers bus/bil hvor vi ind imellem tager på udflugt med 7 børn af gangen. Det er de ansatte der kører bussen. Alle børn sidder på selepuder eller de små i autostole når vi kører med dem.

L.

Legetøj.

I hverdagen må legetøj ikke medbringes i børnehuset. Dog med undtagelse af et sovedyr for de børn der sover.

Legetøjsdag.

Hvert barn må medbringe et stykke legetøj den sidste onsdag i måneden. Vi tager ikke ansvar for legetøj der går i stykker eller bliver væk. Legetøjet må ikke fylde mere end det kan stå på barnets garderobe når der ikke leges med det. Vi prøver at lære børnene at dele sit legetøj med andre hvis barnet har problemer med det beder vi dem om at stille det i deres garderobe. Legetøj med lyd er støjende derfor frabedes dette.

Lukkedage.

Lukkedage aftales på det årlige forældremøde i november. Børnehuset har de sidste 5 år lukket hvert år i uge 29 og i julen fra den 24.12 til 31.12. Alle helligdage er der lukket.

Lus.

Hvis vi konstatere lus hos et barn bliver forældrene kontaktet. Barnet må komme igen når barnet er i behandling. Hvis I opdager lus hos barnet der hjemme, skal børnehuset have besked, så vi kan hænge info om lus op ved indgangen, så andre forældre kan være særlige opmærksomme på om deres barn også har lus.

Læreplaner.

Der findes en pædagogisk læreplan på vores hjemmeside som beskriver det pædagogiske arbejde inden for følgende områder: Alsidige personlig udvikling, sociale udvikling, sprog, krop og bevægelse, kultur og kulturelle udtryksformer, natur og naturfænomener og børn med særlige behov.
Vi arbejder med ca. tre læreplanstemaer pr. år.  Vi indsender en afrapportering om læreplansarbejdet til Kolding kommune hvert år.

Lågen.

Det er en voksenopgave at åbne og lukke børnehavens låge. Overslaget skal over hver gang man passere lågen, også selv om man er den første eller sidste der går igennem.

M.

Madpakker.

I vuggestuen modtager børnene alle dagens måltider. Hvis barnet skal indtage måltider der ligger ud over det der er meldt ved indmeldelsen, skal det varsles en uge før.

Børnehavebørnene skal medbringe en madpakke hver dag, som indeholder mad til en formiddags mad og frokost. Der skal være tydelig navn på madkassen og den skal lægges i gruppens køleskab ved aflevering. Madkassen må ikke være så stor, at maden kan bevæge sig i den, når vi går i ude gruppe. Vi opfordrer ligeledes til, at der ikke er makrel og salater på madderne i ude gruppen og på udflugter.
Vi lærer børnene om miljø og vil derfor bede om mad i madpapir eller husholdnings film.
Stanniol er meget dårligt for miljøet og frabedes.

Madordning.

I vuggestuen har vi en madordning der dækker alle måltider, maden bliver tilberedt af en køkkenmedarbejder i børnehuset. Ved opstart oplyses hvis barnet har allergi over for nogle fødevarer.

Medicin.

Vi giver kun medicin i særlige tilfælde. Hvis det aftales med personalet, kan vi give medicin. Det skal være ordineret i barnets navn, og den rette dosering skal fremgå af etiketten. Medicinen skal afleveres til personalet.

Middagssøvn.

I vuggestuen sover børnene hver dag i en krybbe. Før overgangen til børnehaven sover barnet på en madras i børnehaven. Hvert barn sover efter sin egen rytme i forhold til alder.

I børnehaven sover de yngste børn på madrasser indenfor, dog skal I være opmærksomme på at middagssøvn i ude ugerne først kan være efter kl. 14.00

Mobiltelefoner.

Undlad at bruge mobiltelefon imens I er i børnehuset. Jeres barn fortjener Jeres fulde opmærksomhed i den tid i henter og bringer dem.

Morgengymnastik.

Nogle morgener er der morgengymnastik i Hurlumhejstuen for de børn der melder sig til at være med. Man kan ikke være med hvis man møder ind efter de er startet, da det giver for mange forstyrrelser.

Morgenmad.

Serveres i køkkengangen fra kl. 6.30 til 7.30, herefter må barnet spise af sin madpakke.
Vi servere cornflakes, tykmælk og havregryn, barnet må ikke selv medbringe morgenmad.

Mødetid.

I Udeugerne skal børnene være her fra 9.00-14.15.
Dagens aktiviteter starter kl. 9.00-9.30 i hjemme ugerne. Hold Jer a`jour på tavlerne.
Personalets mødetider er fra 6.15 til 16.45 det betyder at man ikke kan møde før kl. 6.15 og at I skal være ude kl.16.45.
Tænk på at en dag i institution er en ”arbejdsdag” for dit barn. Det fremmer ikke trivsel og udvikling at tilbringe mange timer i institution.  

I hjemme ugerne foregår de fleste aktiviteter imellem kl. 9.30 og 12.00. Kommer i midt i en aktivitet, forventer vi, at I aflevere Jeres barn med mindst mulig forstyrrelse.

N.

Navne mærkning.

Det er vigtigt at der er navn i alt barnets tøj, sko og overtøj. Ligeledes skal der fremgå tydelig navn på madkassen.

O.

Oprydning.

Hjælp Jeres barn med oprydning på stuen og i garderoben inden I går hjem, måske skal I også  være opmærksomme på det barn Jeres barn leger med når I forlader barnet, sig det evt. til en voksen hvis barnet er alene i rummet eller på legepladsen.
Der må ikke ligge noget på gulvet i garderoben pga. rengøring.

Opstartssamtale.

Ca. tre uger før opstart i vuggestuen afholdes der et opstartsmøde. På mødet fortæller familien om barnets rytme, vaner og evt. specielle hensyn.

Overtræks sko.

I børnehaven findes der blå overtræks sko til våde og sjappede dage. Tænk på, at Jeres børn skal lege på gulvet.

P.

Parkeringsplads.

Al trafik til og fra Børnehuset skal ske fra Østergade. Vi forsøger at holde personaleparkering på højre side af parkeringspladsen så I kan bruge venstre side. Dermed undgår vi, at I skal krydse parkeringspladsen med jeres børn.

Parkeringspladsen kan være meget belastet omkring kl. 8 og igen omkring kl. 15. Vis hensyn med hurtig aflevering/hentning på disse tider.

Tomgang er ikke tilladt, imens I henter og bringer Jeres børn.

Personalenormering.

Vi er 14 ansatte, 9 i børnehaven, 4 i vuggestuen og en leder. dog kan udsving forekomme ved studerende, viksomhedspraktik, løntilskud og erhvervspraktikanter.       

Plastic poser.

Er farlige i garderoben, brug derfor en stofpose.

Påklædning.

Giv børnene tøj på de kan bevæge sig i, og tøj der må blive slidt og beskidt. Vi øver børnene i at blive selvhjulpne, så derfor er det vigtigt, at det ikke er for svært at tage af og på. De dage hvor børnene er til gymnastik og svømning er det ekstra vigtigt, at I har tænkt på let tøj. Strømpebukser på fugtige ben i svømmehallen kan være et umuligt projekt. Ligeledes er kjoler uegnet i ude ugerne og i flyverdragt tiden.

R.

Rengøring.

Vi har daglig rengøring, af et rengøringsfirma, uden for børnehavens åbningstid.

Renlighed.

Hvis barnet ikke er helt i mål med renlighedstræningen når det starter i børnehave, laves der en handleplan for træningen sammen med gruppens personale. Husk ingen bodystocking i børnehave. Vi anser det, som en vigtig og fælles opgave at gøre børnene hurtigt renlige, da en børnehave normering ikke giver mulighed for at være to på gruppen før kl. 8 og efter kl. 15.

Rygning.

Der er rygeforbud inde og ude. Det gælder også ved arrangementer.

S.

Samarbejdspartnere

Sundhedsplejerske, talepædagog, fysioterapeut, psykolog, dagplejere, sfo, skole, plejehjemmet Elim, Biblioteket, Arena Syd og Vesterbygård m.f. 

Skiftetøj.

Skal ligge i barnet kasse i deres garderober. Tøjet skal passe til barnet og årstiden. Vi vil gerne have at I tager de blå kasser med hjem før hver ferieperiode så indholdet bliver opdateret og vi kan gøre ekstra rent i garderoben.

Skolebørn.

Fra april til april samler vi hvert år de kommende skolebørn i Spillopgruppen. Dette år bruges til at gøre børnene skoleparate. Hvis der er behov for et ekstra år i børnehave er det muligt at søge skoleudsættelse og blive et ekstra år i gruppen. I februar/marts måned besøger vi Vamdrup skole 2-3 gange og ligeledes er pædagogerne til overleveringssamtale med skolen. (Forældre udfylder Fuldmagt før overlevering)

Snore.

I overtøj, huer og handsker kan være til fare for barnet, og I bedes derfor fjerne det.

Solcreme.

I sommerhalvåret skal børnene have solcreme på hjemmefra og vi har solcreme vi smører dem med ved middagstid. Der må ikke være solcreme i børnenes garderober.  

Sprogtest.

Alle børn sprogscreenes imellem de er 3 år og 3,3 år. Denne lille test foregår direkte til ministeriet. Testen er todelt, vi udfylder den ene del med barnet ud fra nogle billeder, lege og øvelser som tager omkring 15 minutter, og I får en forældredel på mail som I skal udfylde derhjemme.

Studerende.          

Vi modtager studerende fra UC syd i Kolding.  Vi modtager fast en lønnet pædagogstuderende hvert halve år den 1. juni og den 1. december. De lønnede studerende indgår i vores normering. Derudover kan vi ind imellem modtage studerende i 12 uger, der ikke er en del af vores normering.     

Sut.        

Vi begrænser brugen af sut mest muligt da det hæmmer børnenes tale og ødelægger deres tandstilling.

I vuggestuen kan sutten være med til at give børnene tryghed i opstarten, når de sover eller når de bliver kede af det.

I børnehaven er det kun de børn der sover der har en sut i deres garderobe kasse.     

Svømning.

De kommende skolebørn, Spillopperne svømmer begge mandage i ude ugerne. Krummer og Krudtugler svømmer kun deres 2. ude mandag. Svømmebilletten er indeholdt i de 100 kr. i betaler ekstra i forældrebetaling.

Sygdom.

Hovedreglen er at et barn skal være frisk til at følge en børnehavedag for at kunne komme i børnehave. Hvis et barn bliver syg i løbet af dagen kontakter vi Jer og beder Jer om at hente barnet. Det kan være svært at se om et barn er syg, og vi kan også tage fejl, men vi prøver efter bedste evne at vurdere barnets helbred. Børnehuset skal have besked på sms hvis barnet er syg. Oplys altid hvad barnet fejler da vi i nogle tilfælde skal hænge info op til resten af huset.
Det er ikke ok at give barnet Panodil for at barnet kan klare en dag i institution.

T.

Telefon.

Børnehavens nr. 24 60 89 50
Leders nr. 24 60 89 09
Krummer: 24 60 89 34
Krudtugler: 24 60 89 53
Spillopper: 24 60 89 64
Spirrevipper: 24 60 89 50

Telefonliste.

På vores intra kan I finde legelister på grupperne, dog kræver det, at I har sat flueben ved om Jeres barn må være på listen for at de fremgår på listen.

Tilsyn.

Vi har mindst et årligt tilsyn fra Kolding kommune. Derudover har vi årlige brandtilsyn, legepladstilsyn og ventilations og puslebords tjek.

Traditioner.

Vi følger de danske traditioner ved Jul, Fastelavn, Påske og Sankt hans.

Ture.

Vi prioriterer ture ud af huset, turene vil ofte være annonceret på stuens tavle eller på Intra. Dog kan vi tage spontane ture, derfor vil vi gerne vide besked hvis dit barn ikke er der imellem klokken  9 og 13.

Tørreskab.

Vi har tørreskabe, de må kun benytte af personale. Vi kan ikke tørre 75 børns tøj, derfor benyttes de kun efter aftale, hvis der er børn der skal gå/cykle hjem fra børnehuset.

U.

Udegruppe.

De tre børnehavegrupper skiftes til at være i ude gruppe to uger af gangen på Nagbølvej 4A. Vi kører med den offentlige bus tur/retur fra Østergade til Vestergade. Resten af ruten går vi ca. 800 meter. I Ude ugerne skal børnene være her fra klokken 9.00 til 14.15. Fredag til kl. 13.15.
Børnene kan hentes og bringes i Ude gruppen hvis det er aftalt med en voksen.
Børn kan ikke hentes og bringes på ruten til og fra ude gruppen p.g.a. trafiksikkerhed.

Udmeldelse.

Udmeldelsesblanket fås på kontoret og udmeldelsen skal ske med to måneders varsel senest den 1. i måneden

V.

Vikar

Vi bruger kun vikar ved barsel, kurser og langtidssygemeldinger.

XYZÆØÅ.

Åbningstid.

Mandag til torsdag 6.15-16.45

Fredag 6.15-16.00

Vuggestue personalet møder fra 6.45 til 16.15.








Østbyens børnehave, Østergade 87, 6580 Vamdrup, Tlf.: 24 60 89 50